תיעוד מטורקיה: כוחות צה"ל מחלצים מבין ההריסות

קובי פינקלר No Comments on תיעוד מטורקיה: כוחות צה"ל מחלצים מבין ההריסות

מניין ההרוגים בטורקיה ובסוריה חצה את ה – 8,000. משלחת "ענפי זית" של צה"ל פועלת בטורקיה לחילוצם של אנשים חיים מבין ההריסות שהותירה אחריה רעידת האדמה | צפו בתיעודים

צילום: דובר צה"ל
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום השלישי לאסון הקשה בטורקיה: משלחת "ענפי זית" של צה"ל שיצאה לטורקיה החלה להשתלב בפעולות החילוץ. המשלחת המקצועית והמיומנת חילצה כבר כמה אנשים חיים מבין ההריסות.

מניין הנספים ברעידות האדמה בטורקיה ובסוריה עלה הבוקר לכ-8,300 והפצועים לכ-40 אלף. ולפני זמן קצר הורגשה רעידת אדמה נוספת בעוצמה 5.5 בעיר גזיאנטפ.

בתיעודים שמפרסם דובר צה"ל ניתן לראות את הכוחות בשטח לפני זמן קצר ממש מוציאים שני אנשים ממבנים שנחרבו לחלוטין.

העיתונאית יפעת ארליך, שליחת 'ישראל היום' לאזור האסון שוחחה ב"מהדורת הבוקר" עם בצלאל קאהן ודוד חכם וסיפרה על החילוץ שראתה במו עיניה: "אני הגעתי עם המשלחת של איחוד הצלה. המפקדים של צה"ל ערים כאן 48 שעות רצוף. עכשיו מבצעים חילוץ של אדם נוסף שהוא פצוע, וצריך לבצע קטיעה בשטח".

מפקד צוות במשלחת החילוץ, רב-סרן (מיל') מתן שניידר, מדווח על הצוות שחילץ את הניצולה הראשונה:

video
play-sharp-fill

תיעודים נוספים מכוחות צה"ל בטורקיה:

גם אמש, כוחות צה"ל פעלו לחילוץ שלושה אזרחים שנמצאו תחת ההריסות בשני מוקדים.

video
play-sharp-fill

בנוסף, משלחת סיוע רפואי של צה"ל יצאה לפנות בוקר לדרום טורקיה. חברי המשלחת יקימו בית חולים שדה ויעניקו סיוע רפואי באזור מוקד רעידת האדמה

את המשלחת הרפואית מוביל מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף, אלוף-משנה אלעד אדרי. את ההיערכות המקדימה למשלחת הוביל סגן קצין הרפואה הראשי וראש מחלקת רפואה מבצעית, אלוף-משנה ד"ר תומר קולר אשר יפקד על בית החולים.

קצין הרפואה הראשי של צה"ל תת-אלוף פרופסור אלון גלזברג:

video
play-sharp-fill

המשלחת תמנה כ-230 משתתפים, בהם קצינים וחיילים מחיל הרפואה, גורמי חילוץ והצלה מפיקוד העורף, לצד רופאים, רופאות, אחים, אחיות ופאראמדיקים מטעם משרד הבריאות, בסיוע יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי במנה"ר שבמשרד הביטחון.

 



0 תגובות